ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
1.
Τι
είναι τα ΣΠΕ και ΣΔΕ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Σχολεία πρώτης ευκαιρίας και σχολεία
δεύτερης ευκαιρίας.
2.
Πόσα
χρόνια είναι η υποχρεωτική εκπαίδευση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Η υποχρεωτική εκπαίδευση είναι 10
χρόνια, στα
σχολεία πρώτης ευκαιρίας ΣΠΕ.
3.
Τι
είναι τα ΣΔΕ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Ονομάζονται Σχολεία
Δεύτερης Ευκαιρίας,
τα οποία δίνουν απολυτήριο γυμνασίου.
4.
Κάνουν
αρχαία στα ΣΔΕ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Στα Σχολεία
Δεύτερης Ευκαιρίας, δεν κάνουν αρχαία.
5.
Κάνουν
περισσότερες ώρες πληροφορική στα ΣΔΕ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΝΑΙ
6.
Δίνουν
βαθμούς στα ΣΔΕ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΌΧΙ
7. Δίνουν απολυτήριες εξετάσεις;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΌΧΙ
8. Τα μαθήματα γίνονται με τη μέθοδο project;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΝΑΙ
9. Πόσα χρόνια είναι οι σπουδές στα ΣΔΕ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Στα Σχολεία
Δεύτερης Ευκαιρίας, οι σπουδές διαρκούν
2
χρόνια.
10. Τα ΣΔΕ λειτουργούν μόνο για γυμνάσιο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΌΧΙ
11. Πού υπάγονται τα ΣΔΕ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΤΑ
ΣΔΕ, διοικούνται από τη Γενική Γραμματεία
Δια Βίου Μάθησης.
12. Μπορούν να αποσπαστούν καθηγητές σε γραφεία διεύθυνσης;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΝΑΙ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Περιφερειακό
Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης
15. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ΚΥΣΔΕ και ΠΥΣΔΕ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το
ΚΥΣΔΕ σε επίπεδο επικράτειας, το ΠΥΣΔΕ
σε επίπεδο νομού.
16. Από πόσα μέλη αποτελείται το ΠΥΣΔΕ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΑΠΟ
5
(3 διορισμένοι και 2 αιρετοί).
17. Από πόσα μέλη αποτελείται η επιτροπή επιλογής των διευθυντών σχολείων;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
ΑΠΟ 7
(ΠΥΣΔΕ και 2 σχολικοί σύμβουλοι).
18. Ποιές είναι οι αρμοδιότητες του ΚΥΣΔΕ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Διορισμοί, μεταθέσεις, αποσπάσεις
εκπαιδευτικών.
19. Αν κάποιος έχει πολλές ειδικότητες, μέχρι πόσες μπορεί να αναγνωρίσει;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μεχρι
δύο ειδικότητες μπορούν να αναγνωριστούν,
σε κάθε εκπαιδευτικό.
20. Ποιο είναι το κυρίαρχο όργανο του σχολείου που παίρνει τις αποφάσεις;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο
σύλλογος καθηγητών
21. Σε πόσα προγράμματα μπορεί να είναι υπεύθυνος ο εκπαιδευτικός;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το
πολύ σε 2.
22. Τι κάνει το ΚΕΠΛΗΝΕΤ (ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ);
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: 1.
Τεχνική Υποστήριξη 2.Διοργάνωση
επιμορφώσεων για κάτι πιο εξειδικευμένο
23. Ένας καθηγητής μπορεί να διδάσκει μαθήματα πρώτης και δεύτερης ανάθεσης;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
NAI
24. Πόσες ώρες διδασκαλίας μαθήματος πρώτης ανάθεσης πρέπει να έχει ένας καθηγητής ώστε να κατέχει οργανική θέση σε ένα σχολείο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
12 ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
25. Πότε μπορεί ένας εκπαιδευτικός να συνταξιοδοτηθεί, αν έχει συμληρώσει 35 χρόνια υπηρεσίας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
ΣΤΑ 60 ΤΟΥ.
26. Τι σημαίνει ΚΕΣΥΠ;
27.
Που μπορούν να απευθυνθούν οι μαθητές,
προκειμένου να συμπληρώσουν σωστά το
μηχανογραφικό τους δελτίο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Στο Κέντρο Συμβουλευτικής και
Προσανατολισμού.
28. Που γράφεται ο λογότυπος;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Πάνω
αριστερά
29. Πόσα είναι τα αιρετά μέλη των υπηρεσιακών συμβουλίων ΠΥΣΔΕ ΑΠΥΣΔΕ και πόσο διαρκεί η θητεία τους;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Είναι δύο τακτικά και δύο αναπληρωματικά
για κάθε συμβούλιο. Διορίζονται για 2
έτη και η θητεία τους αρχίζει την 1/1/ του
επομένου.
30. Τι είναι η εκπαιδευτική πολιτική;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Τα μέσα, η βούληση και ο τρόπος του
εκπαιδευτικού φορέα
31. Ποιος ο σκοπός του ΚΕΣΥΠ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Δίνει πληροφορίες για επαγγελματικό
προσανατολισμό, σε γονείς και μαθητές.
32. Πόσες διδακτικές επισκέψεις μπορεί να έχει κάθε τάξη;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Μέχρι 7 το χρόνο.
33. Ποιες είναι οι τρεις διαστάσεις/ παράγοντες της Διοίκησης
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Οργάνωση
– Προγραμματισμός - Διεύθυνση
34.
Δώστε έναν συνοπτικό ορισμό της
Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Η
βούληση, τα μέσα, οι τρόποι, οι ενέργειες
που μετέρχεται κάποιος εκπαιδευτικός
φορέας ή το ανθρώπινο δυναμικό του,
προκειμένου να πετύχει κάποιο αποτέλεσμα.
Απάντηση:
36.
Ποιες είναι οι ηγετικές συμπεριφορές
και οι ηγετικές ικανότητες στην
εκπαίδευση;
Απάντηση:
Διαμόρφωση
του μέλλοντος, δημιουργία οράματος,
σύνδεσή του με την «καθημερινότητα»,
προώθηση «αλλαγής – καινοτομιών».
-
Ικανότητα δημιουργίας οράματος
-
Ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλιών και καθοδήγησης προς νέες κατευθύνσεις.
-
Στρατηγική σκέψη και ικανότητα γρήγορης και αποτελεσματικής διαχείρισης προβλημάτων.
-
Ενσυναίσθηση, συντονισμός οράματος με τις ανάγκες των άλλων, αποδοχή οπτικής και ιδεών των άλλων.
-
Καλλιέργεια αίσθησης κοινού σκοπού.
-
Έμπνευση, πρόκληση, και ενδυνάμωση συνεργατών προς το όραμα.
-
Πειθώ και έμπνευση εμπιστοσύνης.
-
Διαφάνεια και πίστη στο όραμα.
Καθοδήγηση
διδασκαλίας και μάθησης για υλοποίηση
της βασικής αποστολής και των σκοπών
της εκπαίδευσης.
-
Ικανότητα έμπνευσης, ενθουσιασμού και δέσμευσης προς το έργο της εκπαίδευσης.
-
Ικανότητα εφαρμογής των αρχών και πρακτικών διδασκαλίας και μάθησης.
-
Ικανότητες πρόσληψης, ανάλυσης και ερμηνείας πληροφοριών.
-
Ικανότητα προώθησης του διαλόγου για την αποτελεσματική διδασκαλία – μάθηση.
-
Ικανότητα ανάπτυξης σχετικών στρατηγικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων – δράσεων.
-
Ικανότητα ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.
-
Αναγνώριση των επιτυχιών, χρήση επαίνου, αλλά και αμφισβήτηση χαμηλής απόδοσης.
Ανάπτυξη
συνεργατικής κουλτούρας / ανάπτυξη όλων
-
Ενσυναίσθηση και γνήσιο ενδιαφέρον για τους άλλους.
-
Συνεργατικότητα, ομαδικότητα.
-
Ικανότητα καλλιέργειας σχέσεων συνεργασίας.
-
Ικανότητα να ακούει, ικανότητα επικοινωνίας.
-
Ικανότητα διαχείρισης συγκρούσεων.
-
Ικανότητα ανάπτυξης των άλλων και των ομάδων.
-
Ικανότητα ανάπτυξης και συντήρησης δικτύων μέσα και έξω από το σχολείο.
-
Επιρροή, έμπνευση και υποκίνηση των άλλων για την επίτευξη υψηλών στόχων.
-
Ικανότητα λήψης και παροχής ανατροφοδότησης.
-
Ικανότητα αποδοχής υποστήριξης από άλλους.
Διοίκηση
του οργανισμού, ανάπτυξη δομών,
στρατηγικών, κουλτούρας, συστημάτων.
-
Οργανωτική επίγνωση
-
Ικανότητα άσκησης καθημερινής διοίκησης
-
Ικανότητα ανάθεσης διοικητικών καθηκόντων και παρακολούθησης της εκπλήρωσής τους.
-
Επιρροή
-
Ικανότητα ιεράρχησης προτεραιοτήτων.
-
Ικανότητα προγραμματισμού και οργάνωσης του ιδίου και των άλλων.
-
Ικανότητα λήψης τεκμηριωμένων αποφάσεων.
-
Δημιουργική σκέψη και ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλιών
-
Επίτευξη και εσωτερική κινητοποίηση
-
Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων (καθημερινών και μη)
Ανάπτυξη
αίσθησης ευθύνης, ανάπτυξη υπευθυνότητας
και συνυπευθυνότητας όλων.
-
Διαφάνεια, ειλικρίνεια, ακεραιότητα
-
Πολιτική διορατικότητα και ικανότητα πρόληψης
-
Ικανότητα κατανομής ευθυνών ανάλογα με τις ικανότητες, τις εμπειρίες και τις κλίσεις των εκπαιδευτικών.
-
Ικανότητα ανάπτυξης διαδικασιών αυτοαξιολόγησης με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων στη σχολική ζωή.
-
Ικανότητα αξιοποίησης στοιχείων και μεθόδων συλλογής και ερμηνείας τους για την εκτίμηση δυνατοτήτων – αδυναμιών του σχολείου.
Ενδυνάμωση
σχολικής κοινότητας, γονέων, φορέων
τοπικής κοινωνίας, παρακολούθηση,
διαχείριση αλλαγών και πιέσεων του
περιβάλλοντος, συσχέτιση εκπαίδευσης
– κοινωνίας.
-
Κοινωνική επίγνωση
-
Συνεργατικότητα, ανοιχτή επικοινωνία, ικανότητα να ακούει
-
Ικανότητα αναγνώρισης της πολιτιστικής και κοινωνικής πολυμορφίας και της ποικιλίας της σχολικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας.
-
Ικανότητα συμμετοχής σε διάλογο που οδηγεί στην ανάπτυξη συνεργασιών και στη διαμόρφωση συναίνεσης γύρω από αξίες, πεποιθήσεις και υπευθυνότητες.
-
Ικανότητα να δέχεται ανατροφοδότηση από την τοπική κοινωνία και να ενεργεί ανάλογα.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
ΣΩΣΤΟΥ – ΛΑΘΟΥΣ:
1)
Τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών από
νομό, σε νομό τις κάνει το ΚΥΣΔΕ. Σ Λ
(Η
απάντηση είναι σωστό)
(Η
απάντηση είναι λάθος)
3)
Εάν θέλει ένας εκπαιδευτικός να αλλάξει
σχολείο, μέσα στο νομό είναι θέμα ΠΥΣΔΕ.
Σ Λ
(Η
απάντηση είναι σωστό)
4)
Ένας εκπαιδευτικός δικαιολογεί μέχρι
και δύο ώρες, για τις Δραστηριότητες
στο σχολείο. Σ Λ
(Η
απάντηση είναι σωστό)
5)
Τα ΣΔΕ μπορούν να λειτουργήσουν, μόνο
με γυμνάσιο. Σ Λ
(Η
απάντηση είναι λάθος)
6)
Για κάθε νομό υπάρχει ένα κέντρο ΠΛΗΝΕΤ.
Σ
Λ
(Η
απάτηση είναι σωστό)
7)
Η
εκπαίδευση είναι περισσότερο καταναλωτικό
αγαθό. Σ Λ
(Η
απάντηση είναι λάθος)
8)
Η στρογγυλή σφραγίδα με το εθνόσημο,
έχει συγκεκριμένο μέγεθος. Σ Λ
(Η
απάτηση είναι σωστό)
9)
Επενδύσεις στην εκπαίδευση, πρέπει να
γίνονται συνεχώς. Σ Λ
(Η
απάτηση είναι σωστό)
10)
Η εκπαίδευση καταναλώνεται και προσφέρεται
δωρεάν. Σ Λ
(Η
απάτηση είναι σωστό)
11)
Το ΚΕΣΥΠ
ασχολείται, με τις μεταθέσεις των
δασκάλων. Σ Λ
(Η
απάντηση είναι λάθος)
12)
Βάζουμε σφραγίδα όταν στέλνουμε ένα
έγγραφο, σε υπάλληλο ανώτερης βαθμίδας.
Σ
Λ
(Η
απάντηση είναι λάθος)
13)
Όταν στέλνουμε ένα έγγραφο, σε κάποιον
ιδιωτικό φορέα βάζουμε σφραγίδα. Σ Λ
(Η
απάτηση είναι σωστό)
14)
Στη στρογγυλή σφραγίδα, το εθνόσημο
έχει συγκεκριμένες διαστάσεις. Σ Λ
(Η
απάτηση είναι σωστό)
15)
Ο υπεύθυνος ΚΕΣΥΠ μπορεί να είναι ένας
ή δύο ανάλογα με το μέγεθος της περιφέρειας
και επιλέγεται με κριτήρια. Σ Λ
(Η
απάτηση είναι σωστό)
16)
Για να διδάξει κάποιος καθηγητής
Επαγγελματικό Προσανατολισμό πρέπει
να έχει συγκεκριμένη ειδικότητα. Σ Λ
(Η
απάντηση είναι λάθος)
17)
Οι κοινοποιήσεις γράφονται πάνω δεξιά
στο έγγραφο ή στο τέλος ανάλογα με το
μέγεθος. Σ Λ
(Η
απάτηση είναι σωστό)
18)
Για να συνταξιοδοτηθεί κάποιος
εκπαιδευτικός απαιτούνται 35 χρόνια
υπηρεσίας, ανεξαρτήτου ηλικίας. Σ Λ
(Η
απάντηση είναι λάθος)
19)
Εάν κάποιος εκπαιδευτικός δεν έχει
συμπληρώσει τα 35 χρόνια υπηρεσίας που
απαιτούνται μπορεί να συνεχίσει να
εργάζεται μέχρι τα 67 του χρόνια και αν
και πάλι δεν έχει καταφέρει να συμπληρώσει
τα 35 χρόνια υπηρεσίας παίρνει μειωμένη
σύνταξη σε αυτή την ηλικία. Σ Λ
(Η
απάτηση είναι σωστό)
20)
Η εκπαιδευτική στρατηγική θέτει τους
σκοπούς στην εκπαίδευση. Σ Λ
(Η
απάτηση είναι σωστό)
21)
Η εκπαιδευτική στρατηγική, ο εκπαιδευτικός
προγραμματισμός και ο εκπαιδευτικός
σχεδιασμός είναι ταυτόσημες έννοιες.
Σ Λ
(Η
απάντηση είναι λάθος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου