Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015

ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ



 
Η επιτυχία μιας διδασκαλίας εξαρτάται, από το αναλυτικό πρόγραμμα, την κατάρτιση του εκπαιδευτικού, το επίπεδο των μαθητών, το περιεχόμενο και την πορεία του κάθε μαθήματος, τα σχολικά βιβλία, τη στρατηγική του εκπαιδευτικού στη διδασκαλία, το χρόνο διδασκαλίας, τα εποπτικά μέσα, το ψυχολογικό κλίμα της τάξης.

Με τον όρο εκπαιδευτική τεχνολογία αντιλαμβανόμαστε την εφαρμογή των τεχνολογικών γνώσεων και τεχνολογικών συστημάτων της κάθε επιστήμης, η οποία μελετά και συμβάλλει στην συστηματική επίλυση προβλημάτων, που αφορούν στη διδασκαλία και τη μάθηση, με στόχο τη βελτίωσή τους. Προσεγγίζει συστηματικά και ολοκληρωμένα τη διδασκαλία, με σκοπό τη βελτίωσή της.
 
Οι παράγοντες, που συμβάλλουν, σε μία αποτελεσματικότερη διδασκαλία, με τη χρήση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας είναι το αντικείμενο της διδακτικής ενότητας, οι διδακτικοί στόχοι και η διδακτική μέθοδος.
Με τον όρο εκπαιδευτική τεχνολογία ταυτίζονται οι όροι, εποπτικά μέσα, οτικοακουστικά μέσα, εκπαιδευτικά μέσα, διδακτικά μέσα, τεχνητά μέσα διδασκαλίας, τεχνητά μέσα εκπαίδευσης.
 
Μέσο διδασκαλίας καλείται, καθετί που μπορεί να χρησιμοποιηθεί, κατά τη διάρκεια μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας, με απώτερο στόχο να επιτευχθεί ένα βέλτιστο μαθησιακό αποτέλεσμα.

 
Τα μέσα διδασκαλίας, θα μπορούσαν να κατανεμηθούν στις εξής κατηγορίες:

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΕΣΑ:
ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ
ΔΙΑΛΟΓΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ-ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ
ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΑΠΕΙΚΟΝΗΣΕΙΣ:
Ο ΠΙΝΑΚΑΣ
ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ
ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΣΧΗΜΑΤΑ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΟΙ ΧΑΡΤΕΣ
ΟΙ ΑΦΙΣΕΣ
ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (φύλλο ελέγχου, αξιολόγησης, ανάθεσης εργασίας και φύλλο πληροφοριών)

ΟΠΤΙΚΟ-ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ Ή ΤΕΧΝΙΚΑ ΜΕΣΑ:
ΟΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Ο ΤΥΠΟΣ (ΈΝΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ)
ΣΥΣΚΕΥΕΣ-ΌΡΓΑΝΑ-ΥΛΙΚΑ-ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ-ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΜΗΧΑΝΙΜΑΤΑ (ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ)
ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΥΑΔΙΚΤΙΟ


Η επιλογή των κατάλληλων μέσων διδασκαλίας, καθορίζεται από τους σκοπούς και τους στόχους της διδασκαλίας, από το περιεχόμενο του μαθήματος και της εκπαιδευτικής ενότητας, το διαθεσιμο διδακτικό χρόνο, την κατάσταση της αίθουσας και το επίπεδο των μαθητών.

Εάν ο καθηγητής κατορθώνει και συνδιάζει τα μέσα διδασκαλίας, την ώρα του μαθήματος, είναι πολύ πιθανόν να πετύχει μια πιο ελκυστική, πιο κατανοητή και πιο αποτελεσματικότερη διδασκαλία.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου