Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ





ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ:


1) Ποια είναι τα πρότυπα της οργάνωσης;
Α. Το γραφειοκρατικό
Β. Το ορθολογικό
Γ. Το συνεργατικό
Δ. Όλα τα παραπάνω
Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Δ.

2) Ποιές είναι οι εναλλακτικές θεωρίες (πρότυπα) οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης;
Α. Πρότυπο χαλαρής συνοχής
Β. Ερμηνευτικό πρότυπο
Γ. Πρότυπο κουλτούρας
Δ. Πολιτικό πρότυπο
Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Α.

3) Στρατηγική στην εκπαίδευση αναπτύσσεται από ποιους;
Α. Μόνο από τον υπουργό
Β. Από τους ιεραρχικά ανώτερους οργανισμούς
Γ. Από τους ιεραρχικά κατώτερους οργανισμούς
Δ. Από τις περιφερειακές διευθύνσεις
Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Β.

4) Τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης είναι:
Α. Πλήρως αυτοδιοικούμενα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου
Β. Πλήρως εξαρτώμενα από το κράτος νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου
Γ. Πλήρως αυτοδιοικούμενα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου
Δ. Κανένα από τα παραπάνω
Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Α.

5) Ποιο από τα παρακάτω μοντέλα είναι το πιο αποδεκτό;
Α. Γραφειοκρατικό μοντέλο
Β. Ορθολογικό μοντέλο
Γ. Συνεργατικό μοντέλο
Δ. Συστημικό πρότυπο οργάνωσης
Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Γ.

6) Το μοντέλο του εκπαιδευτικού, ως επαγγελματία περιλαμβάνει:
Α. Την γνώση της επιστημονικής βάσης της διδασκαλίας.
Β. Η ικανότητα του εκπαιδευτικού, να παράγει έρευνα.
Γ. Η κριτική και η αυτοκριτική διάθεση του εκπαιδευτικού, για τη δουλειά του.
Δ. 'Ολα τα παραπάνω.
Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Δ.


7) Ο διορισμός των εκπαιδευτικών και το ύψος των συνολικών δαπανών, για την παιδεία εμπίπτουν στην αρμοδιότητα:
Α. Της κεντρικής διοίκησης, όταν πρόκειται για συγκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα.
Β. Της τοπικής αυτοδιοίκησης, όταν πρόκειται για συγκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα.
Γ. Της κάθε περιφερειακής διεύθυνσης.
Δ. Τίποτα από τα παραπάνω.
Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Α.

8) Η επιλογή του διευθυντή του σχολείου, εξαρτάται:
Α. Από την εκπαιδευτική του εμπειρία.
Β. Από την διοικητική του εμπειρία.
Γ. Είναι συνάρτηση πολλών κριτηρίων.
Δ. Όλα τα παραπάνω.
Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Δ.







ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΩΣΤΟΥ – ΛΑΘΟΥΣ:


1) Η έννοια της βιώσιμης ηγεσίας, αφορά στην ικανότητα ενός συστήματος στο να εμπλέκεται σε περίπλοκες διαδικασίες συνεχούς βελτίωσης, που είναι σύμφωνες με τις βαθιές αξίες στις οποίες εδράζεται ο σκοπός της ανθρώπινης ύπαρξης. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

2) Η καθημερινή δραστηριότητα είναι ένα από τα χαρακτηριστικά μιας σχολικής τάξης. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

3) Η εκπαιδευτική πολιτική ασκείται, μόνο από το Υπουργείο Παιδείας. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

4) Ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός, πρέπει να αναφέρεται στο μέλλον.
ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

5) Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο κατανάλωση αλλά και επένδυση. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

6) Για να είναι αποτελεσματικός ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός, δεν πρέπει να χαρακτηρίζεται από συνέπεια και εφικτότητα. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

7) Η εκπαιδευτική στρατηγική υλοποιείται αποτελεσματικότερα, με τον μερικό και τον ολικό εκπαιδευτικό προγραμματισμό. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

8) Στο μοντέλο της Άναρχης Οργάνωσης υπάρχει "πλήρως οργανωμένη αναρχία".
ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

9) Η σχολική τάξη, ως υποσύστημα του σχολικού συστήματος λειτουργεί με κανόνες και νόρμες, που αφορούν μόνο το μακροκοινωνιολογικό επίπεδο (Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ.α.). ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

10) Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, διαθέτει έντονα γραφειοκρατικά χαρακτηριστικά. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

11) Ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός ανάλογα με τον αριθμό των δραστηριοτήτων διακρίνεται σε Μερικό και Ολικό. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

12) Ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός ανάλογα με τον αριθμό των δραστηριοτήτων διακρίνεται σε Μακροπρόθεσμο, Μεσοπρόθεσμο και Βραχυπρόθεσμο. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

13) Ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός προϋποθέτει την εκπαιδευτική στρατηγική.
ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

14) Η εκπαίδευση και αρχική επιμόρφωση των εκπαιδευτών αποτελεί μακροπρόθεσμο στόχο από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε κεντρικό επίπεδο.
ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

15) Όσον αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία, δηλαδή τα αναλυτικά προγράμματα, την επιλογή μεθόδων διδασκαλίας και σχολικών εγχειριδίων, τα σχολεία έχουν πλήρη αυτονομία, σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές Εκπαιδευτικές διαστάσεις. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

16) Η βιώσιμη ηγεσία αφορά την ικανότητα ενός σχολικού συστήματος, στο να εμπλέκεται σε διαδικασίες συνεχούς βελτίωσης, που είναι σύμφωνες με τις βαθιές αξίες, στις οποίες εδράζεται ο σκοπός της ανθρώπινης ύπαρξης. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

17) Η δημοτική γλώσσα καθιερώνεται ως γλώσσα διδασκαλίας, καθώς και συγγραφής των διδακτικών βιβλίων σε όλες τις βαθμίδες, με την μεταρρύθμιση του 1982.
ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

18) Η εισαγωγή του μονοτονικού συστήματος, έγινε την δεκαετία του 80.
ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.




19) Το 1992 άλλαξε ο τρόπος εισαγωγής των υποψηφίων, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

20) Οι πολιτικές παρεμβάσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, η συχνότητα και η ποικιλία τους, θεωρούνται απαραίτητες. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

21) Τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.) λειτουργούν, μόνο στον ιδιωτικό τομέα. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

22) Τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα Ωρολόγια Προγράμματα εκπονούνται σε κεντρικό επίπεδο, και η εφαρμογή τους δεν είναι υποχρεωτική στα σχολεία. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

23) Η παρακολούθηση στα νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική, στην ηλικία των 4 ετών. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

24) Ο Πανεπιστημιακός τομέας περιλαμβάνει, τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία, την Σχολή Καλών Τεχνών. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

25) Η σχολική τάξη αποτελεί ένα πεδίο δράσεων και αντιδράσεων, όπου ανάλογα με την περίσταση και τη δυναμική, που αυτή αναπτύσει, ορίζεται και η κατάσταση.
ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

26) Η δομή του εκπαιδευτικού συστήματος, περιλαμβάνει τις ακόλουθες εκπαιδευτικές βαθμίδες: την Προσχολική εκπαίδευση, την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την Ανώτατη εκπαίδευση και την εκπαίδευση Δια Βίου Μάθησης.
ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

27) Στην Δευτεροβάθμια υποχρεωτική εκπαίδευση η κατανομή του χρόνου διδασκαλίας των υποχρεωτικών μαθημάτων είναι πολύ διαφορετική από εκείνη της Πρωτοβάθμιας. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.

28) Τα σχολεία δεν έχουν αυτονομία, σχετικά με την οργάνωση του ορολογίου προγράμματος, τη διμιουργία τμημάτων, τον προγραμματισμό επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ή την εύρεση και διαχείρηση ιδιωτικών κεφαλαίων. ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου